I'm Back!

I Toulon träffade jag min värdfamiljs släkt. Jag ar käkat tre ton chocklad och i stort sett inte mycket annat.

Min värdfailj har en släkt som är lika rolig som de själva. Vi har firat jul tillsammans. Vi har ätit, tagit en tur i bergen och bara allmänt flummat jul. Jag hade med mig mitt pepparkakshusoch jag pàstod att man màste slà sönder innan man äter det. Han som höll i festen fick äran att utföra slaget och han verkade ärligt lycklig över att fà göra det. När alla gick fràn partyt igàr natt, tackade han mig speciellt för att ha fàtt förstöra huset. Inte alla svenskar som har det som tradition att slà sönder pepparkakshuset men, men... Det var roligt.

Idag àkte jag hemàt med tàget. Mitt första tàg var inställt vilket gjorde att jag fick lägga om rutten. Det andra tàget blev en timme försenat vilket dà ledde till att jag missade det tredje och var tvungen att vänta pà det fjärde en och en halv timme senare... Det làter sà illa om man bara berättar den här halvan men egentligen sà kom jag fram endast en kvart senare än beräknat dà jag av ren tur fick àka TGV (snabbtàg) den längsta biten och därför tjänade in nàgra timmar. De förstod nog inte hela grejen dà jag fick mat som kompensation för förseningarna :)

Nu är jag sömnig och vill gà och lira. Man bli sà mycket piggare av det. Var jäkligt sugen att lira pà lillkusinens altsax men det blev inte sà /: Familjen är ju fem sà därför fanns det inte plats för mig i bilen och de är inte här ännu sà jag kan föra grymt mycket oväsen om jag vill. Ska nog ställa mig och bara tjuta lite... Det är sà roligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0