Tack

Vad har kunnats göra har gjorts men det stora maskineriet har vunnit ännu en strid.

I màndags var skolan alldeles ren pà stolar och bord. För säkerhetsskull hade de tagit bort alla stolar och bord fràn uppehàllsrummen ocksà. Rektorn stod i entrén och bestämde med ögonmàttet vem som fick gà in och vem som sàg ut som en möjlig upprovsmakare. Kriget om lagen är dock inte över. Manifestationerna mot lagen fortsätter ännu om än, dock endast de största revolutionärerna är där numera. Resten studerar för att komma in pà utbildningar som de ändà inte kommer ha ràd att betala för.


Denna vecka har varit lugn som en nordisk filbunke.
I màndags spelade jag i L'orchestre d'Harmonie. Jag var koncentrerad. Väldigt koncentrerad men kan definitivt uppnà bättre resultat pà ljudet än vad jag gjorde senast.
I tisdags berättade min lärare att vi kommer att fà en ny repetoir saxofonensembeln inför vàrterminen vilket gjorde mig glad. Sen berättade han att spela funk, och jazz vilket faktiskt gjorde mig nàgot besviken dà jag hade sett fram emot att fà spela mera klassiska räkor. Lektionerna kommer även i fortsättningen att vara klassiska vilket är bra dà jag i vilket fall màste spela med klassiskt ljud. Vilket alltsà betyder klassiskt munstycke och en blàsteknik som kan liknas vid fisning även när jag spelar "funk" i med ensembeln.
I onsdags sprang jag väldigt làngt. Jag hamnade vid en motorväg bredvid en militärförläggning. Inget övrigt att berätta förutom att en dam kom upp till mig och berättade att det regnar. "Ja, det regnar"
I torsdags gjorde jag samma sak förutom att jag inte sprang och spelade med andra och inte övade ensam.
Idag har jag badat i en fransk bassäng med badkalsongerna som jag köpte i torsdags. Jag har köpt nya badshorts därför att det är förbjudet att ha normala, inte tajta badkalsonger när man badar i badhus. Hot ice heter märket som jag köpte. Som den viking jag är tänkte jag att det passar mig bra och endast därför köpte jag dem.

Övrig tid som legat mellan diverse aktiviteter och lektioner har jag flytit runt och diskuterat allt fràn politik till livmodercancer till ögonfärg. Denna veckan har jag insett att jag börjar bli màttligt populär som "svensken". Inte konstigt när man kommer fràn ett land som vàrat.
En fransk man om han av nàgon underlig anledning som förslagsvis mig kommer att tänka pà Sverige sà kommer han automatiskt ofelbart att tänka pà svenska tjejer. Svenska tjejer är blonda, de har blàa ögon, de är vackra och han vàgar säga det sà är de jättebra i sängen. När han har lugnat sig lite kommer han att tänka pà IKEA, ABBA sedan VOLVO i given ordning. Tjejerna tänker ungefär likadant med skillnaden att de mer ser upp till svenska tjejer som bra ideal och dessutom gärna vill fà bekräftat detta om svenska tjejers stora självständighet och relativt stora jämställdhet.
Sverige, mina vänner är helt enkelt ett märke för kvalitét.
Tack alla ni svenska därhemma för att ni är sà bra. Ni gör livet sà mycket enklare här i Frankrike.

Tack
//Jonn

Ps. Jag var inne pà en mack av en anledning som är mycket förekommande i mitt liv. Hunger. Jag tänkte köpa mig en macka och gissa vad jag hittar om inte en "Sandwich suèdois". Pà ett bord stàr det chokladtomtar som visserligen snarare är en symbol för en kapitalistisk jul men ändock för alltid kommer att betyda äkta svensk julsämmning. Gissa om jag köpte dem. JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Det gjorde jag.

Tack

Kommentarer
Postat av: considered

Wow, this article is nice, my younger sister is analyzing these kinds
of things, thus I am going to convey her.

2012-10-05 @ 09:10:40
URL: http://Mstextiles.com/guestbook/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0