Halloj!

Flyg inte med Olympic Airways! De är alltid försenade och om piloten känner för att ta en kaffe med flygvärdinnorna fàr resenärerna snällt vänta pà att flighten blir av. Fruktansvärt flummiga. Flygbolag ska inte vara flummiga... Flygbolag ska bara ta emot min väska flyga mig dit jag vill och där ge tillbaka mitt bagage. Ingen organisation alls har de. Flyg inte med Olympic Airways!

De flesta greker driver en liten restaurang, ett hotell eller annan valfri turistanläggning. Det är i det närmaste en bonus pà resan att grekerna är sà flummiga. De allra flesta chefer har ingen som helst managementutbildning. Standard är att de ärvt en bit mark pà en bra plats, det kom turister och de började sälja saker. Vanligtvis, när man stàr pà ett café och man vill beställa en dricka, nickar de lite fint medans de avslutar diskussionen med arbetskamraten som inte heller gör nàgot. Det stàr tomma glas pà ett bord sedan en timme... Men vad gör det för det finns ju massvis av andra platser som turisterna kan sätta sig vid. När man kör: För det första kör de som galningar. Ingen som helst hut har de utan bara tutar och kör i varenda vänstersväng i bergen där det bara finns plats för en bil i taget. Störst först. Vidare kör de väldigt fort. De kan sitta flera timmar pà samma café och göra just precis ingenting men sà fort de sätter sig i en bil Är det som om de helt ändrade karaktär. Minst femtio procent fortare än hastighetsbegränsningarna bör man köra... MEN om man pà vägen ràkar möta nàgon som man känner hör det till god sed att stanna upp en och prata en stund medan bilarna bakom de bàda gàr lös pà tutan. Köerna blir längre och längre tills nàgon av de tvà diskuterande plötsligt minns att han har ett möte och susar iväg i galen maxhastighet. En grek kommer alltid försent och det är inget som gör nàgot, för alla är ju försenade.. En grek som kommer i tid är ingen Grek.

Jag har som jag nämnt i ett annat inlägg lärt mig att organisera här i Frankrike. I Grekland kommer turisterna, de betalar och àker sedan hem och det finns därför ingen anledning att stressa upp sig över en liten turist som ràkat bli sur över att ölen tog tio minuter istället för en att hälla upp. Det kommer ju nya turister nästa vecka och dessutom, pà semester bör man ju rimligtvis inte ha bràttom nàgonstans...

En liten förenkling av vad jag pysslat med i Grekland kom där. Flummat runt har jag gjort :D

Puss
//Johny-G

Kommentarer
Postat av: K.

Grekland låter ruggigt nice. (: Men nu har det vackra vädret kommit till Svea Rike och här sitter man med +15 varje dag. DET är nice. ^^ Simma lugnt.

2008-04-29 @ 09:46:17
URL: http://letssavetheworld.blogg.se
Postat av: Erica

Det låter väldigt.. flummigt. :)
Påminner lite om Indien förresten! :D

2008-04-29 @ 19:23:15
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Quentin

Carpe Diem :)
Alors, tu l'as eu, ton bisous??? lol ^^

2008-04-29 @ 20:48:18
URL: http://superclavier.skyrock.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0