Hej

Jag har läst igenom mina inlägg och insett hur fà av dem som egentligen handlar om vad jag gör här i Frankrike... Nog för att jag finner det väldigt intressant vad jag skriver om men det är ju faktisk for att skriva om vad jag gör som jag skapat denna bloggen... Going back on track now:

Màndag:
Rep med orkestern och saxofonensembeln, samtidigt. Jag valde att öva med orkestern dà dessa noter är ungefär flera hundra gànger svàrare.

Tisdag blir en relativt vanlig dag. Kör en lektion pà konservatoriumet och kommer närmare att finna sanningen om livet

Onsdag: ännu ett rep med orkestern. Vi repeterar nàgra noter för andra gàngen inför konserten ikväll, fredag. Kompositören själv dirigerar orkestern. Jag upplever att jag spelar tvà ton bättre och funderar pà om det beror pà att vi tiilfälligt bytt dirigent. Efter tvà fjärdedelar byter vi tillbaka till den ordinarie dirigenten Monsieur Abel Thomas som faktiskt kan dirigera. Det hela blir plötsligt mycket lättare dà han ger väldigt mycket tydligare tecken. Jag spelar ännu bättre... :)
Det är verkligen inte dumt att lektionen franska för invandrare blivit invaderad av galna kanadensare. Det är väldigt trevligt

Torsdag: Konsert med den numera relativt jazziga saxofonensembeln.

Fredag... Ikväll, Ikväll, ikväll... Hoppas att Adolf Saxs ande hjälper mig

//Johny-G

Kommentarer
Postat av: K.

Jag tycker att det är mycket roligt att läsa din blogg oavsett om jag får veta vad du gör i frankrike eller inte. Dina tankar och funderingar utgör ditt liv, och du lyckas smyga in the everyday life i din blogg ändå (: Keep it up!

2008-04-05 @ 11:25:35
URL: http://letssavetheworld.blogg.se
Postat av: Quentin

Tu espères que Adolf Sax puisse t'aider ? O_o En tout cas, bravo pour le Konsert de ton orkester, même si je n'aime pas trop le Kompositör et que j'adore M.Thomas !
P.S. : je comprends de mieux en mieux :D

2008-04-05 @ 19:11:17
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: Erica

Skriv om det du känner för att skriva om! :)

Vad är konservatoriumet för nåt?
Du vet att du alltid kan ta ett snack med mig för att komma närmare sanningen om livet. I'd love to answer your questions about Jesus and computers. ;p

2008-04-06 @ 12:24:13
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0