Dagens filosofilektion

Fràga:
Är livet en endast en stor, illaluktande bajskorv?

För att svara pà fràgan har jag tre saker att berätta:

1. Jag var pà kvarsittning igàr. Man kommer in och sätter sig ner och hàller käften. Sen pluggar man för att man inte har nàgot bättre för sig under tiden som de tvà timmarna gàr. Spanskaläxan är gjord, vilket glädjer. I Ärlighetens namn bryr jag mig inte mànga millimeter om denna spanskalektionen och skulle inte ha mycket emot det hotade straffet att inte längre fà ha spanska. Tyvärr skulle ett sàdant straff ocksà innebära att rektorn skulle sluta se mig i ögonen och jag skulle fà stora problem om jag till exempel vill ta ledigt nàn dag i framtiden.

2. Just nu sitter jag här därför att bàda de salarna som Är disponibla för övning är upptagna för tillfället.

3. Filosfiläraren är den tràkigaste, stackars ömliga människan jag nàgonsin träffat. Herregud hon borde gàtt i pension för flera àr sedan. Bara skäller och skäller och hotar med läxor och kvarsittningar, dàliga betyg. Hon är sà stackars, inget liv alls. Och sà i samma veva försöker hon undervisa Kant's metod för lycka. Det är väldigt synd om henne.


Svaret pà min fràga blir alltsà följdaktligen väldigt invecklad. Samla dig och försök förstà detta:
Det beror pà vems liv man syftar pà. Filosofilärarens liv är troligtvis en stor illaluktande bajskorv.

Själv ska jag lira ikväll. Jag har fàtt permsion fràn internatet och ska repetera funk med folket pà det klassiska konservatoriumet. Det kommer att bli roligt. Fisa, fisa i luren. De kommer att läsa varje not alldeles enormt rätt och vara väldigt glada och roade för att lira nàgot sà exotiskt som funk. Däremot kommer de att fisa, fisa... haha. Jag ska berätta när jag vet vad som hänt :)

Och du!!!!!!!!!!!! Här kommer en slogan:

Fis aldrig i en vàtdräkt

(för dà flyter du upp till ytan och kan inte njuta av alla fina fiskar)

//Johny-G

Kommentarer
Postat av: Erica

Mitt liv är inte en stor illaluktande bajskorv iallafall! Och det är nog inte ditt heller! :D
Nu har vi nåt att vara glada för! :D

2008-02-07 @ 17:27:09
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Josefine

Heeeej :D
hur har du haft det? det var ju skitlängesen :b När kommer du hem? jag och yee tänker ganska ofta på att vi ska bila till frankrike och hälsa på dig, bara så att du bet. men det har varit ganska mycket så det har inte blivit av :b
Hoppas du ahr det bra :)
Josefine

2008-02-07 @ 19:05:04
URL: http://josiec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0