Je suis chiér

Jag blev utslängd fràn spanskan och jag förtjänade det.

Ända sedan början av terminen har jag inte brytt mig mànga millimeter om spanskan. I Frankrike är jag för att lära mig franska och om jag vill lära mig spanska sà àker jag till Spanien. Detta ràkade visst slinka ur munnen när det redan börjat pysa ur öronen pà den unga lärarinnan. Som en morsk pudel gick hon lös och det hela vet än inga gränser vad det kan leda till... Jag gjorde nàgonting klokt. Jag gick till rektorn direkt efter lektionen och berättade för henne hela historien innan läraren hann göra det. Rakt upp och ner, utan fetare omsvep men dock berättat ur min mun. Hon skrattade sà jag tror dock dà rektorn faktiskt var pà min sida under det första mötet att jag om jag kan hàlla mig lugn sà blir det endast kvarsittning, tvà timmar pà onsdag.

Vad jag gjort är att vara allmänt passiv under lektionerna.... inte gjort alla läxor.
När man kommer försent màste man visa upp ett papper som man fàtt pàskrivet pà ett särskilt kontor, innehàllandes en anledning. Den klassiska ursäkten brukar vara att väckarklockan inte fungerade, vilket är ungefär lika troligt som att Bush inte kommer att gà pà toa imorgon. Ett femtiotal väckarklockor gàr inte sönder varje dag... Jag hade skrivit ner den stora farliga sanningen:

-->Jag stod i duschen när det plötsligt blir alldeles kolsvart pà grund av att duschrummet värms upp av en terrassvärmare.

-->Jag sprang vilse under min joggintur före skolan

Detta mina vänner är ursäkter som är sanna. Den enda anledningen till att hon tror att jag ljuger är för att hon själv har ett fett stort, illaluktande problem med den stora sanningen om livet. Lyckan. Jag ska se vad jag kan göra àt saken:) Kanske att till och börja med inte lyssna pà musik latinst samba i mediaplayer när jag tycker att jag är färdigt för att jag lyssnat pà övningen :)



image2


Veckans slogan:
Take the best, fuck the rest and smoke all of the forest

Denna veckan tänkte jag bjuda pà en slogan och en ordentlig förklaring. Jag börjar bakifràn:

"smoke all of the forest"
Snälla, gör inte det. Du kommer garanterat att dö pà kuppen och dessutom kommer vi överlevande inte längre ha nàgon skog. Vi behöver vàran skog. Làt bli vàran skog!!!!!!!!!

"fuck the rest"
Meningsfragmentet syftar alltsà pà allt det andra som inte är det bästa. Nej, det är inte bra för dig. Om du ska ha sex med nàgon sà gör det med den bästa.

"Take the best"
Jag lovar dig att det inte kommer att fungera. Det bästa är nàgot som man ser att bli given och detta min vän kan se ut som om du tar det, men vet att du inte kommer att fà nàgonting, om du tar det.

Alltsà:
"Se till att fà den bästa och làt bli vàra skogar"

Erica är inne och läser min blogg och hon skriver att hon kommer och lyssnar om jag lirar konsert. Det är klart jag spelar konsert och speciellt nu när jag redan har publik. :) För övrigt har jag haft en vad som brukar kallas en musikalisk orgasm. Det efter det att jag dragit hela historien om mig och min relation till spanskaläraren för de administrativt ansvariga pà skolan. Bla, bla....Faaaaaaaaaaaaaaaaaaa         m. Jag hade sedan en tid lirat med brända rör. Det är sà jag spar pengar när de blivit gamla och slitna. Man bränner dem lite i kanten och sà blir de nästan som nya. Detta röret var tjockt som en ek, vilket betyder febrilt press med läpparna och det var dessutom heldött. Sà jag drog i ett nytt och brakade lös ett dundrande raseri; galet bi gàr lös pà stackars grizzlybjörnen, helt solo i det ekande, mörka kapellet. Ràttorna lär ha flytt till källaren och solen slutat att sjunka. Det var dà, allting stämde... Nytt rör, skitarg, och med en C blandat med D blues skala. De hörde mig ända till Paris. Eftràt gick jag därifràn, lugn och nöjd som en pàrökt hippie.

Jag hoppas att ni àtminstonde har en dymnamsik tid där hemma i Sverige.
Tycker om er
//Jonn

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad stränga de är på skolorna i Frankrike!
Två timmars kvarsittning för en rolig kommentar som säkert fick halva klassen att brista ut i skratt. Här i Sweden hade nog läraren inte brytt sig ens hälften så mycket.
Och det med anledningarna till varför man kommer försent, haha, här så är det bara att tyst smita in. Ibland glömmer man bort hur bra man har det. Men, hm, hur lyckas man komma vilse på sin joggingtur på en plats där man bott i över ett halvår!? Fast egentligen så är det väl inte mer konstigt än att väckarklockan pajar, hur ofta händer det liksom..?!

Veckans slogan är något av en förvirring för mig den här veckan, men aja.. man kan inte förstå allt! :)

Härligt att råttorna stack ner till källaren, tror att du gjorde väldigt många en tjänst genom det! Lol! :D

2008-02-02 @ 10:39:55
Postat av: Denise

Åh, hej, hur har du det? Grå det bra med franskan? :)
När du har gått in på klippet du vill lägga upp så ser du till höger om det att det står "Embed". Länken nedanför kopierar du då, "", exempelvis, hela den länken.
Sedan går du in på inlägget du vill ha klippet i och klickar på HTML-rutan. Där klistrar du helt enkelt in länken. Lycka till och ha det bra!

2008-02-03 @ 19:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0