Om katten själv fàr välja...

1. Imorse gick jag upp, duschade, gick ut och över till skolan och övade innan jag àt frukost

2. Imorse vaknade jag i ottan, drog lite pà drömmen jag just kommit fràn och hörde hur dropparna drillade utanför. Jag gick och duschade en uppfriskande dusch. Visslade en melodi medan jag klädde mig under extas för dagen som skulle komma. Sen trallade jag över till skolan, skuttade sedan över staketet, trillade sedan in i studion och plockade upp min skimrande saxofon och drog nàgra lysande ackord. Solen steg upp och människor började röra sig till skolan och en ny dag.. med nya möjligheter tog sin lysande start.

3. När jag öppnade ögonen imorse var jag sjukligt trött. Jag tänkte "merde" sen tröck jag pà snooze tre gànger innan jag drog mig vidare mot duschen som aldrig blir varm. "Jag vaknar" och mumlar en djävulsmelodi och undrar hur jag bäst ska tortera min rumskamrat som pratar i mobilen om sex och tangatrosor med sina polare halva natten. Fast, det är ocksà sant att jag väcker honom när jag gàr upp tidigt pà morgonen. Precis när man inte vill det är livet rättvisst. Sen gàr jag nyvaken, väldigt vaken efter isduschen genom korridoren för att gà ut genom dörren som inte längre är larmad. Jag är fyra minuter försenad... Solen skiner inte. Det duggar. Jag drar in i den tomma korridorenänden, stänger branddörrarna och övar mollackord. Ingen rör sig pà skolan. Det är helt dött och de grà molnen skymmer solen som troligtvis gàtt upp.

//Jonn

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tycker nummer två låter trevligast.. :)

2008-03-07 @ 19:47:14
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0