Rektorshelvete...

Idag har jag varit inne pà rektorns kontor... Mitt ärende var att Josefin och Yee kan tänkas ta vägarna förbi till mitt ställe här i Frankrike. Om ni visste vad papper och skit som màste skrivas. Kommer man försent, papper med pàskrift av föräldrarna. Sjuk, papper, Bràkat, papper, dàliga betyg, papper, matkort, papper... Det är en riktig bordell med alla dessa förordningar som màste fyllas i... Självklart med dessa tvà svenskor som skulle komma pà besök sà skrev jag ett papper och pratade med vie scholaire. "Bra dà vet de att de kommer" När jag gàr i korridoren dyker helt plötsligt rektorn upp. Jag var inne pà rektorns kontor med papper där det stod att dessa tvà skulle komma förbi under en vecka och därför besöka skolan och gà pà lektionerna under veckan. Vad säger hon? "NEJ! De är inte välkomna" "...även om de säkerligen är mycket charmerande..."

Ja, om ni vill komma ner bor ni hos mig hos min värdfamilj... men ni kommer inte in i skolan...

Det är ju fan inte mycket att se, min skola. Rektorn är en skitstövel, lärarna dikterar... FAN!
Jag ser skolan mest som en social instutition och det är ju tràkigt att ni missar den. Jag gillar stället och det skulle ni ocksà göra


Kom ner, bo i mitt hus, ät middag med mig och min familj och gà pà chokladeri under dagarna... Ta med instrumenten och en reseparlör det är allt som behövs

Vi hörs!
//Johny-G

Kommentarer
Postat av: Erica

Vilken elak rektor... :/
Jag skulle inte vilja gå i skolan i Frankrike, de verkar vara på tok för stränga där nere...

2008-03-05 @ 23:00:40
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0