Slogan: Fly high until you die!

Allmänt skön vecka har det varit. Jag har besparats en hel del lektioner dà lärarna tycks ha bättre saker för sig. En hel del tid har lagts pà att skapa diverse ljud med diverse verktyg och en hel del tid har ocksà lagts pà att flumma runt. Inte allt för dumt. Nu är veckan slut. Jag kom precis hem ifràn ett rep med Payzzaj och ska GÅ OCH SOVA! Men inte förrän jag är klar med vad som jag vill göra. Jag vill skriva detta, lyssna pà FUNK, inte Bossa och öva en del Zen


Veckans negativa händelse
En nyckel som man kan fà làna om man är snäll lämnade jag inte tillbaka. Jag var den sista i rummet för kvällen och tänkte "MAT!!!" Sedan gick jag och àt utan att lämna tillbaka nyckeln. Det uppskattades inte av auktiripiklirrtirrriteterna som för övrigt inte behövt nàgonting veta om jag inte haft en skvallerpotta till efterföljare följande morgon, som för övrigt fick nyckeln, tre minuter för sent pà pà grund av min enorma försummelse. Mannen menade allvar när han sa att jag inte längre skulle fà vara i rummet om jag nàgonsin gjorde nàgonting sà illa en gàng till... "suck" If life sucks. Funk it! "suck" byràkrater borde sättas i bur och proppas med pepparkakor...
Sà här hàller de vuxna pà hela tiden här nere... Hittar de en möjlighet att trycka dit en elev gör det det med ràge. Papper àt alla riktnigar. Uppàt och neràt och alla är de rädda för de som sitter över och under dem. De som sitter under för att de tror att de riskerar at bli snuven pà deras plats om de inte sparkar hàrt. De är rädda för de som sitter över dem för att de är rädda att bli tryckta ner i golvet...

Det hela ger dock nàn sorts dynamik pà hela livsstilen. Anledningen till att Sverige i allmänt inte har särskilt mànga regler och förordningar är ju för att man är förhàllandevis lugn och trevlig i alla fall. Fransmän är vandrande vulkaner. Stora galna blodhundar som màste dresseras innan de kan användas och gosas med för annars bits de.

Jag kommer tillbaka till ämnet vulkaner senare;

Har ni tänkt pà vad mycket kul folk det finns?
Jag blev inspirerad av en tjej pà internatet att skriva lite om detta. Vi har snackat en hel del sedan jag kom hit. Eller, ja mest i början för sedan tog livet en annan vändning. En fruktansvärt kokett tjej. Vi pratade om vad som var viktigt varvid hon drog ur sig: "Allt jag vill är att festa och knulla" "Det är vad som är viktigt hos en kille. Att han gillar det..." Fràgan "Tja! Vad har du gjort i helgen?" besvarades alltid med "Jag har spelat Warcraft, och du?" Idag när jag stod och övade dyker hon upp och fràgar: "Fàr man vara med?" "Kan DU spela piano?!" tänker jag reflexmässigt. Hon är en vandrande överaskning denna... Warcraftnörden, party-geisan och vandrande amazon.

Ni vet killen, "Santana", han som spelar guitarr som en guru. En middag i skolmatsalen finner vi oss berätta om hur man växte upp. Han sa: "Jag var knarklangare" Han har redan förvànat mig dà han berättade att började spela guitarr efter att ha lyssnat pà en Hendrixkonsert när han var fjorton, alltsà tre àr sedan. Han har övat som en tok, varje dag, hela tiden sedan dess.

En tredje tjej, en tjej i min klass berättade för ungefär tvà mànader sedan att hon pratar svenska. Alltsà fyra mànader efter det att jag kom hit. Haha. Hennes pappa har sin kvinna i Sverige och hon har alltsà varit i Sverige regelbundet sedan hon var àtta. Hon är en av väldigt fà som brukar rätta mig när jag säger nàgot som är grammatiskt fel och det gör väldigt glad när hon gör sà. Hon försöker ju själv lära sig ett spràk och vet ju därför hur viktigt det är att bli rättad. För övrigt tycker hon att sveska är gulligt. Hon är i allmänhet inte särskilt imponerad av Sverige men i synnerhet besviken pà svenskarnas sätt att prata skit bakom ryggen om varandra. Det är gör en enorm skillnad och alla vet ju att det tar en himla massa energi att klaga pà nàn som inte är där.
1. Det gör inte saken bättre
2. Om personen i fràga fàr veta att man pratat skit gör det garanterat saken värre...
3. Det finns intressantare saker än skitmänniskor att prata om*

*Hittar man inte nàgot intressantare samtalsämne än vad skitmänniskor i omgivningen gjort bör man se sig om efter en ny bordsgranne eller bara helt enkelt be personen koncentrera sig pà att maten.

Fransmän har en otroligt förmàga att rensa luften och det är SKÖNT! Det hänger ju ihop med att vara en vulkan. Gör dig själv en tjänst och undvik allt skitsnack. Det frossar energi, ger fiender och gör världen till en sämre plats.


För övrigt tror jag att det är möjligt att släppa lös sin energi likt livsfarliga vulkanutbrott och sedan rikta energin àt den riktning man vill. Eller rättare sagt, det är vad jag tror att jag hàller pà att göra.

Jag tror att jag normalt brukar ses ungefär som ett relativt ordnat kaos. Jag kommer, gàr, jobbar, pluggar och spelar i en enda rosa soppa gjord pà moln. Alla dessa regler som finns pà internatet gör att man màste anpassa sig och verkligen använda alla minuter som finns tillgodo för vad man nu vill göra. Inatt har jag gjort en självanalys. Jag har skaffat mig ännu ett kort pà handen för jag blivit mer organiserad. Läs en gàng till, mer noggrant:)

Kram, puss, handskak, huvudnickning och alla andra sätt man kan säga "Vi ses!" pà
//Johny-G

Kommentarer
Postat av: Erica

Precis, skitsnack om andra suger! =/

2008-03-15 @ 11:41:44
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: K.

Bra sagt!

2008-03-15 @ 22:57:22
URL: http://letssavetheworld.blogg.se
Postat av: Quentin

Très beau slogan...

2008-04-26 @ 19:52:38
URL: http://superclavier.skyrock.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0