Tja, hur var det i Frankrike?

Alla vi som är Frankrike genom programkontoret har ett litet forum där man kan skriva om vad som händer i just sin stad. Man kan ställa fràgor och prata om just ingenting om man vill det ocksà. Efter tvà àrs tystnad har de första inläggen kommit:

"Resan UPP till Sverige
Halloj! Att vi har gjort mer än ett halvar, det är ju helt gäälet! Jag har nyss kommit tillbaka efter en extra vecka i sverige (tre veckor lov, hähä), och har börjat snacka med mor och far om hemresan. Hur gör ni? Samakning? TAG? Jag vet inte alls!!!" //Anonym

Svaren:
"Jag, HELT galet är det! Ett halvar ju här nere!!
Vad hemskt att starta en trad om att aka hem, jag vill inte!!!!!
Men jaja, räkna inte med mig. Jag aker bil hem med min familj." //Frida

"Jag vet det är helt sjukt, jag vill bara grata när jag tänker pa det, dels för alla horribla franskalektioner (där jag manga ganger varit gratfärdig) och dels för att jag inte vill att det ska ta slut!!!" //Thilda

"INTE jag heller! jag far panik nar jag tanker pa det! det har kommer vara det forsta jag verklgien gor MOT min vilja; lamna frankrike! USCH!" //Tove


Ja ni, mina vänner. Vi befinner oss i mars... Efter mars kommer april, sedan maj, juni och för en del kommer även juli... Det är ännu ett tag kvar här nere än sà länge men faktum är att de har rätt i att det börjar bli dags att planera hemresan. Billjetterna bör i alla fall köpas... Helt enormt är det att jag varit utomlands sàhär länge i sträck och faktum är att hemlängtan förekommer oftare och oftare.

Jag trodde aldrig att jag skulle ha hemlängtan till Gävle. Hahahaaha:) Jag har mjuknat i hjärtat. Mest tänker jag pà hur jag skulle krama om en och annan polare och rufsa om dem i hàret. En och annan tanke flyter iväg till att ta en risk och försöka ta över världen fràn Hasses källarrum. Annars kan man ju alltid grilla i skogen och varför inte tälta vid en sjö? Allra mest tänker jag pà att lira och allt som ligger ihop med detta.

Jag tänkte ta efter mina svenska vänner, utbytesstudenterna och planera làngt i förväg, drömma lite:

Tänk dig en skog. Solen ligger làgt över sjön och en eld är pàväg att tändas. Det rosa kvällskenet speglar sig blyg mot tälten som stàr pà ängen bredvid den unge mannen som sitter lutad mot en en stor sten och dricker juice. Det börjar lukta korv och nàgon ropar. Allt mer blöta människor samlas kring elden för att värma sig och grilla maten som de tagit med. Imorgon känns fjärran som mànen som sakta skiner pà natten som ännu är ung. Nàgon plockar fram en guitarr...

Tänk dig... Jag har diverse planer för sommaren. Vi fàr se vart och hur jag tillbringar den. För övrigt är det ju en väldigt rolig tanke

Ha dé
//Johny-G

Kommentarer
Postat av: Erica

Så du har hemlängtan.. hehe.. =)

2008-03-16 @ 16:16:41
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0