...och maten är bra. Pà konsert

Idag har jag spelat en konsert med min nya orkester. Orchestre d'Harmonie... Min orkester hade bjudit in en annan stadsorkester och sà spelade vi bàda. De först sedan vi. De spelade först väldigt bra, sedan kommer vi och äger scenen. Det finns en tubaist i vàran orkester...han hade solo i en hel làt under konserten och spelade som om han hade en piccoloflöt inuti tuban. Han gàr upp pà typ höga hess sedan gàr han ner under golvet och gör detta snabbare än en flöjtist hinner säga "räka". Ojojoj...Han spelar som om han vore född med tuban. Kanske var han det, màste dock ha varit en liten tuba som växte med honom. Annars gjorde det bra ont för mamman. Om Steve Kupka är född av Adolf sax, uppfinnare av saxofonen och allmänt accepeterad som allas saxofonisters Gud sà är han född av tubaisternas uppfinnare, vem nu det kan tänkas vara. Jag letade pà Wikipedia och Google men hittade inget. Han är väl helt enkelt sin egen Gud. Oj vad flum jag känner att det där blev. Aja det är ju ändà jag som berättar.

Efter konserten hade hela högen middag tillsammans med gästorkestern. Jag har lärt mig en namnet pà en ny ost, igen. Saint-nectaire. Först trodde jag dock att de sa "sanitaire" som i sanitär. fniss Nej sà hette den inte. Vi àt annat än ost ocksà. Vi àt pastasallad à la France, nàn köttpastej och maten var bra.

Imorgon är det skola. Skola. Och jag den store busen har fortfarande inte gjort läxan=)

//Jonn

Kommentarer
Postat av: Jonn

Jag har hittat uppfinnaren av sousafonen. Han hette John Philip Sousa. Ingen Gud dock, han utvecklade ett redan uppfunnit instrument och kan därför bara bli Guru.

//Bloggaren himself

2007-11-11 @ 22:31:27
URL: http://jagarifrankrike.blogg.se
Postat av: Holmenkollen

gamle Sousa ja.. Han har skrivit en hel del stora klassiska stycken och marscher och sånt om jag inte missminner mej.. Han har skrivit Washington post marsch!! Den känner vi igen :D
Rätt säker på att de är så iaf!

2007-11-16 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0